Jak działają pralniomaty?

Zainstaluj aplikację Q2 Pranie lub zarejestruj się na stronie i automatycznie odbierz 30 zł na pierwsze pranie. Teraz udaj się do najbliższego pralniomatu, zaloguj się w panelu, podając nr telefonu i indywidualny kod PIN widoczny w aplikacji. Szafka otworzy się automatycznie, a na panelu pojawiają się kategorie i usługi do wyboru. Zaznacz odpowiednie (np. pranie podstawowe + apretura) i zamknij szafkę.
Gdy nasi pracownicy odbiorą pranie, wyślą Ci wycenę usługi (jej koszt możesz wcześniej oszacować tutaj) i przystąpią do jej realizacji. Następnie w ciągu 48 godzin od wyceny odwieziemy czyste pranie z powrotem do pralniomatu, o czym powiadomimy Cię w aplikacji oraz SMS-em. Pamiętaj, aby przed odbiorem opłacić zamówienie w aplikacji lub na stronie www.

Usługa w 6 krokach

Załóż konto Zainstaluj aplikację Q2 Pranie lub zarejestruj się na stronie.
Doładuj portfel Uzupełnij konto przedpłacone dowolną kwotą, poprzez Przelewy24.pl, BLIK lub kartę kredytową
Idź do pralniomatu Udaj się do najbliższego pralniomatu i zaloguj się w panelu. Szafka otworzy się automatycznie.
Wybierz usługi Na panelu pojawią się opcje do wyboru. Postępuj zgodnie z instrukcją, wybierając z listy odpowiednie kategorie i usługi.
Czekaj na wycenę Gdy zamkniesz szafkę, otrzymasz potwierdzenie złożenia zamówienia. Do 24h wycena usługi będzie widoczna w aplikacji, powiadomimy Cię też SMS-em.
Odbierz pranie W ciągu 48h od wyceny, odwieziemy czyste pranie do pralniomatu, o czym powiadomimy Cię SMS-em. Opłać zamówienie w aplikacji i odbierz, kiedy Ci wygodnie.

Faq

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Jak założyć konto na Q2 Pranie?

Aby założyć konto, zarejestruj się na www.Q2pranie.pl lub pobierz aplikację Q2 Pranie z Google Play lub App Store, a następnie podaj imię, numer telefonu, adres e-mail i ustaw hasło.

Podczas rejestracji otrzymasz SMS-em 4-cyfrowy kod. Wprowadź go w odpowiednim polu, aby potwierdzić rejestrację. Gotowe!

Za chwilę otrzymasz e-mail z potwierdzeniem rejestracji i indywidualny kod PIN do logowania się w pralniomatach Q2 Pranie.

W rozwijanym menu aplikacji sprawdzisz status swoich zamówień, zasilisz konto i sprawdzisz cennik, aby samodzielnie oszacować koszt prania, które chciałbyś pozostawić w pralniomacie.

Jak zlecić pranie?

Aby zlecić pranie, udaj się do najbliższego pralniomatu, a następnie zaloguj się do systemu, wpisując na ekranie pralniomatu numer telefonu oraz kod PIN. Znajdziesz go w aplikacji Q2 Pranie oraz po zalogowaniu się na konto w przeglądarce.  Szafka otworzy się automatycznie, a na panelu pojawiają się usługi do wyboru.

  1. Najpierw wybierz kategorię (Pranie, Pranie na wagę, Magiel. Czyszczenie butów z impregnacją)
  2. Następnie wybierz rodzaj usługi (np. Pranie wodne, pranie chemiczne, Aqua-Dry)
  3. Jak chcesz, dodaj usługi specjalistyczne (np. Apretura, Superkantki, Krochmal, Ozonowanie obuwia)

Zamknij szafkę i gotowe!

Informacja o nowym zamówieniu trafia do Q2 Pranie, a zamówienie staje się widoczne na Twoim koncie. Otrzymasz też powiadomienie SMS z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz ID zamówienia.

Po otrzymaniu Twojego prania, pracownicy pralni wprowadzą koszt usługi do aplikacji i przystąpią do realizacji, o czym zostaniesz poinformowany SMS-em. Zamówienie możesz opłacić tuż po otrzymaniu wyceny lub dopiero przed odbiorem z pralniomatu. Płatności dokonuje się przez konto przedpłacone, które wcześniej trzeba doładować dowolną kwotą z karty płatniczej. Gdy pranie będzie gotowe, otrzymasz SMS z informacją o czekającej przesyłce w pralniomacie. Zaloguj się do systemu, otwórz szafkę i odbierz czyste, starannie spakowane i wyprasowane pranie.

Jaki jest czas realizacji usługi?

W przypadku usług podstawowych (pranie chemiczne, wodne, prasowanie), za wyjątkiem czyszczenia obuwa, Twoje pranie będzie gotowe do odbioru w ciągu 48h (dni robocze) od momentu otrzymania wyceny usługi od pracownika pralni.  Wycenę usługi otrzymasz najpóźniej w ciągu 24h od włożenia brudnego prania do pralniomatu. Maksymalny czas realizacji usługi wynosi więc 72h, ale zazwyczaj wyrabiamy się w 24h.

Ile trwa czyszczenie obuwia?

Usługa czyszczenia obuwia realizowana się w ciągu od 8 do 16 dni. Czas oczekiwania jest wydłużony, ponieważ buty wysyłane są do wyspecjalizowanej w czyszczeniu obuwia pralni w innym mieście. Transporty realizowane są w każdy czwartek, dlatego przykładowo, gdy zostawisz buty w pralniomacie w środę – gotowe do odbioru będą za 8-9 dni, zostawiając je w piątek – za 13-14 dni.

Jak długo czyste pranie zaczeka na mnie w pralniomacie?

Pranie powinno zostać odebrane z pralniomatu w ciągu 7 dni. Jeżeli jednak nie zostanie odebrane w terminie, przed opróżnieniem szafki, wysyłamy przypomnienie o konieczności odbioru lub kontaktujemy się telefonicznie. Jeżeli pranie w dalszym ciągu nie zostanie odebrane, wracam do pralni, gdzie poczeka na Ciebie nawet 30 dni.

Jaki jest koszt dostawy do pralniomatu?

Zarówno koszt odbioru brudnego prania z pralniomatu, jak i dostarczenie czystego z powrotem w to samo miejsce są bezpłatne.

Co się stanie, jeżeli nie zaakceptuję wyceny przygotowanej przez pracownika pralni?

Specjaliści z firmy EBS wyceniają usługę zgodnie z dostępnym na naszej stronie cennikiem i wybranym przez Ciebie zakresem usług. W przypadku wątpliwości pracownik pralni będzie kontaktował się telefonicznie. Jeżeli jednak nie zgadzasz się z przesłaną wyceną, możesz skontaktować się nami bezpośrednio: pomoc@q2pranie.pl. Na pewno się dogadamy.

Kiedy zlecić usługę prasowania?

Prasowanie zawarte jest w cenie usług: pranie wodne, pranie chemiczne oraz AQUA-DRY. Prania na wagę nie jest prasowane. Usługę prasowania możesz też zlecić niezależnie, zostawiając  w szafce czyste ubrania.

Jak prasowane są koszule?

Używamy profesjonalnych żelazek parowych, które ogrzewane są tylko i wyłącznie przepływająca pod ciśnieniem parą wodną. Rękawy koszul prasujemy w kant.

Co się stanie, gdy do szafki włożę tekstylia, które nie są ujęte w cenniku?

W każdej sytuacji budzącej wątpliwość, personel pralni przed wykonaniem usługi kontaktuje się z Klientem telefonicznie i ustala wycenę indywidualnie.

Co się stanie, jeżeli odzież nie posiada metki z informują o sposobie prania?

Co do zasady asortyment prany jest zgodnie z fabrycznymi oznaczeniem. W przypadku braku fabrycznego oznakowania informującego o sposobie prania, odzież lub inny asortyment zostanie przyjęty przez pralnie na odpowiedzialność Klienta.

Czy tekstylia posiadające oznakowanie fabryczne, informujące o wyłącznej możliwości prania ręcznego, mogą być przedmiotem usługi?

Tak, może zostać przyjęty przez pralnię, ale wyłącznie na odpowiedzialność Klienta.

Czy wszystkie plamy i zabrudzenia zostaną całkowicie usunięte?

Dokładamy wszelkich starań i używamy wszystkich dostępnych technik prania, aby usunąć plamy. Zawsze istnieje jednak ryzyko, że nie wszystkie zostaną całkowicie zlikwidowane.  Szczególnie trudne są plamy z silnych barwników (w tym z kawy, herbaty, barszczu, coca-coli, tuszu), z klejów i substancji lepkich czy moczu. Nie możliwe do usunięcia się różnego rodzaju odbarwienia koloru, powstałe np. na skutek działania silnego detergentu czy bejcy.

Czy można zlecić pranie asortymentu zawierającego wypełnienie syntetyczne, z puchu lub pierza naturalnego?

Tak, ale w pojedynczych przypadkach proces czyszczenia odzieży może ujawnić wady konstrukcyjne wyrobu, które uwidoczniają się w postaci m.in. deformacji. Na tkaninie mogą pozostać też ślady po oczyszczeniu puchu z jego naturalnej warstwy.

Czy można zlecić pranie asortymentu wielokolorowego, będącego połączeniem różnego rodzaju tkanin?

Tak, ale w przypadku materiału będącego połączeniem np. czarnej skóry z jasną bawełną, istnieje ryzyko zafarbowania. Usługa jest wykonywana wyłącznie na odpowiedzialność Klienta.

Znajdź najbliższy automat Q2 Locker

Wybierz miasto
All rights reserved. Q2 Pranie 2023.